Sstarscream

Update

Kategori: Allmänt

Förra helgen så gjorde jag något oplanerat. Nåja, för vissa kanske det ses som planerat, men för mig var det spontant! I torsdags så kom Cec in och sa att eftersom hon skulle till stockholm över helgen så kunde jag få låna hennes jojo-kort för att åka runt och utforska skåne. Och det lät ju spännande, men med en hel del gytter så blev det inte förrän sent fredagkväll som jag verkligen beslutade att dra till Lund och strosa omkring där under lördagen. Det var riktigt trevligt faktiskt och inte hade jag något problem med att det kom en del stänk från skyarna.

 

Efter cirka två timmars tågresa så spatserade jag iväg till domkyrkoforum där jag och ett antal till plus en hel hög med konfirmander fick oss en guidad tur genom domkyrkan. Turen började med en liten filmvisning och sen visades vi ner i kryptan, kikade omkring lite vid altaret för att avslutas med en visning av det astronomiska uret som slog kl12 (11:58 enligt mobilen dock) och spelade in dolce jubilo så fint. Lite nostalgiskt också, då paterfamilial spelade den rätt ofta när jag var liten, och gissa om den gick hem hos både mig och bröderna! (lite uppoppade versioner jämfört med domkyrkans förstås och med snuskigt duktiga flöjtister).

 

Sen gick jag mest bara omkring och tittade på lite av varje. En tröja köpte jag, gick till botaniska trädgården (som inte var så himla fantastisk måste jag säga…), gick förbi kulturen och något historiskt museum, gick in på Drottens ruiner som man var tvungen att gå igenom en restaurang för att hitta och strosade lite i stadsparken. Gissa om jag drog på smilbanden när jag såg att det fanns hönor i parken! :D yay! Vad söta de var! Sen fanns det undulater och några andra pippifåglar med, men hönorna var bäst ;) dock inte lika fina som Lille vän och Eva förstås.

 

Tog mig hem hel och hållen i alla fall och i väldigt lagom tid. Så det blev nedvarvning i soffan och gissa om jag sov bra den natten! För jag hade verkligen GÅTT überalles!

 

Annars då? Jo, det rullar väl på som vanligt. Insåg att det bara är 2,5 veckor kvar innan hemfärd igen. Det är ganska snart faktiskt. Blivit lite småolycklig för att snubben som tidigare jobbade på gymmet jag går till tydligen tränar där nu och ja, vad säger man. Blodigel är väl en passande synonym (no offense), men tanken på att ha en andra hälft som knappt når upp till axeln är inte min cup of tea, oavsett hur pratglad människan än är -_-. Så har börjat dra mig lite för att gå dit nu igen då han så lägligt frågade vilka dagar jag brukade vara där, meh. Tur det finns ett tjejgym där som är off limits för övriga^^

 

På jobbet är det väldigt lugnt nu, vilket är väldigt skönt också. Folk vill helt enkelt inte klaga en massa på sina semestrar, och de mål som redan finns här hamnar lite i en flaskhals när antingen ansvarig rådman eller ansvarig tekniker (som är beslutande) är på semester om vartannat.

 

Har hunnit ha ett rätt obekvämt samtal med neurologen.  Jag mejlade över en fråga varpå han ringde upp för att prata. Samtalet resulterade även i att han pratade om saker orelaterade till min fråga. När folk börjar säga sånt som ”med hänsyn till ditt framtida barn” då mår jag illa och kräks lite i munnen. Som min kära kollega sa – sluta anta att alla tjejers högsta dröm är att få ha en alien i magen, förstöra kroppen (och riskera en massa eländiga komplikationer på det)! Rawr! Personligen så tycker jag det känns förnedrande, jag är väl för i h-vete ingen avelsko heller. Som att det är mitt enda syfte här i livet. Blä! Haha, vi hade sånt samtycke, min kollega och jag emellan. Inga avelssuggor som hon så fint uttryckte det. Nä huvva.

 

I fredags bjöd jag in några stycken till en tjejkväll. Det blev ändå ganska lyckat och personligen hade jag det då väldigt roligt. Särskilt när vi nintendo wii gick igång och folks gamingskills (i detta fall balans, då vi andvände en balance board) sattes på prov. I går drog samma gäng iväg för en heldag på samarkand. Idag har jag tagit lååång sovmorgon och åkt skikes. Nu sitter jag och smälter i värmen i lägenheten...pjuu!
 
/Amami
Kommentera inlägget här: