Sstarscream

Stockholmsresan

Kategori: Allmänt, Modell & Skådespeleri

Hallå kära vänner!
 
Nu är jag tillbaka från min Stockholmstripp. Full rulle har det varit och mycket roligt! Jag fick gå upp i ottan i onsdags (kl.4.00) och ni vet när man har ställt in sig på att man bara inte får försova sig så det slutar med att man knappt sover alls? Ja, precis så var det så jag har varit lite av en zombie mer eller mindre, speciellt på onsdagen. men det var ju lite kul för min intervjuare för Top model var snabb emd att säga att det kunde man inte alls tro. Vi hade et väldigt roligt och trevligt samtal när vi väl fick börja. JAg skulle vara där kl 13, men kom dit ca två timmar i förväg (dåliga flygtider tyvärr). Så jag tog först en prommis på Gärdet innan jag gick tillbaka för att vara ca 45 min tidig - jag hade blivit ombedd att komma en kvart tidigare. På vägen dit på deras parkering så mötte jag en väldigt lång tjej som minst sagt håller på det här med mode både käder och smink (hon hade en beige långkappa av ull, matchande hatt, klackar och tung sminkning, mörkhyad, sjukt vacker). Hon pratade i telefon när hon passerade och jag snappade upp att "de tyckte jag var för liten, men ska det vara så får det va". Så jag listade ut att hon också hade varit kallad på intervju. Men lite kul tycker jag ju kommentaren var, för det är ju inte så att hon kan göra något åt hennes mått?? Inte på ca två veckor iaf.
 
Jaja, när jag satt där så kom det en till mörkhyad tjej som hade samma tid som jag. Vi började småprata lite och det visade sig att hon hade bott i Kiruna, haha. Sen visade sig också hatt hon var en signad modell som skulle till ambassaden efteråt för att åka utomlands för ett uppdrag - så personligen tycker jag ju inte att hon har något att göra i en tävling där priset är att bli signad av ett företag... Vi satt där och väntade och efter en halvtimmes försening fick jag nog och försökte höra mig för vars de var, det visade sig att de satt i andra änden av det L-formade rummet så de hade inte alls sett oss. De ursäktade sig så mycket för att de inte försökt se sig omkring efter oss och vi satte igång med intervjuerna som för övrigt filmades. Det gick skitbra för mig, hon som intervjuade sa hela tiden att hon tyckte jag var vacker och hade ett speciellt utseende, lite norrländskt. Hon sa också att hon "hoppas på mig" och att jag är precis en sådan person som de ville ha med i sitt program. Alltid kul med komplimanger måste man ju säga, det enda hon var lite tveksam över var om mina mått är för små. Men då tycker man ju att de skulle ha insett att storlek 42 inte är särskilt plus size nu för tiden då storlekarna i sig tenderar att bli mindre.
 
Resten av dagen strosade jag mest bara omkring på stan innan jag begav mig ut till mitt boende i Stocksund. Umgicks och dinerade med de andra där och gjorde en tidig kväll då jag var pretty trött. Torsdag gick jag också upp tidigt, kl06.00 fick en braksfrukost som var supergod och gav mig sen iväg för att ta mig till Rinkeby. Sjukt svårt att hitta i Rinkeby för det är otroligt dåligt skyltat vad vägarna heter, inte kunde man fråga någon för 99% av alla jag mötte var invandrare som inte pratade svenska. Efter nästan en timmes vandrande mötte jag ÄNTLIGEN en svensk som jag kunde fråga efter vägen, halleluja. Regnet gjorde det inte precis roligare att gå omkring och vara lost. Tid hade jag dock på mig så det var ingen fara. Jag gick på intervjun, som gick bra, de ville ha någon som kunde börja typ imorgon då den tjänsten gjordes av en annan förutom sitt eget ordinarie jobb. Nu har jag dock bara oro över att jag ska få dessa två erbjudanden på samma gång, för att det blir jobbigt att tacka nej till det ena. Jag vet som sagt vad jag för min egen skull måste tacka ja till, hur dumt det egentligen är, men jag vill inte leva med att ångra mig igen.
 
Jag hann med planet trots tidspress hem och direkt efter så var det tjejkväll på stan fram till typ halv tio var vi där. Satt väl och fikade i typ 1,5 timme dock, haha^^
 
/Amami
 
När jag satt och väntade på onsdagen för intervju.
 
Sjukt att det var grönt gräs där, när det var typ snöstorm hemma i måndags^^ (det har dock regnat bort nu)
 
 
 
 
 
Gärdet
 
 
Kommentera inlägget här: